החל מ-2017: המדינה תשתף את ענייני המס שלכם

    איתי גדסי No Comments on החל מ-2017: המדינה תשתף את ענייני המס שלכם
    15:20
    09.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on טורקיה תחדש את הייצוא לישראל "באופן זמני" | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מייעול יכולות האכיפה של מדינת ישראל כלפי מעלימי מס מחוץ לגבולות המדינה, מוביל אגף הכלכלן הראשי ומנהל הכנסות המדינה במשרד האוצר, בראשות יואל נוה, את הצטרפות ישראל לאמנה המולטילטרלית של ה-OECD.

    במסגרת מחויבותה של ישראל לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים, אושררה האמנה המולטילטרלית בדבר סיוע מינהלי הדדי בענייני מס. האמנה המולטילטרלית תאפשר לישראל לקבל ולהחליף מידע ופרטים על פעולות של תושבי ישראל שנעשות בחו"ל, ובתמורה תסייע בחילופי מידע על תושבי חוץ למדינות החתומות על האמנה. האמנה תחול בישראל החל מ-1 בינואר 2017.

    האמנה המולטילטרלית לסיוע בענייני מס פותחה ע"י ארגון ה-OECD  ומועצת האיחוד האירופי, ככלי לשיתוף פעולה בענייני מס ולהתמודדות עם הימנעות ממס והתחמקות ממס. לשם יצירת רשת כלל עולמית של סיוע בענייני מס, נפתחה האמנה בשנת 2010 להצטרפות כלל מדינות העולם, גם אם אינן חברות בארגונים האמורים. נכון להיום חתמו על האמנה כל מדינות ה- OECD וסך הכול מעל 100 מדינות לוקחות בה חלק.

    בהתאם להוראות האמנה רשויות המס של המדינות יסייעו זו לזו בנושאים הבאים: לפי האמנה תינתן עזרה בענייני מס בנושאים הבאים:

    החלפת מידע לפי בקשה – המידע הנוגע לאדם מסוים או לעסקה מסוימת.

    החלפת מידע אוטומטית – שתי מדינות או יותר יחליפו מידע לפי קטגוריות של נושאים, בהתאם להסכמה הדדית בניהן.

    החלפת מידע ספונטנית – מדינה תשלח למדינה אחרת מידע ללא בקשה של המדינה האחרת במקרים אשר יכולים להיות רלוונטי למדינה האחרת.

    באמנה הוראות לשמירה על סודיות המידע המתקבל ממדינה אחרת.

    ביקורות מס סימולטניות: לפי בקשת אחת המדינות, שתי מדינות או יותר ידונו במקרים בהם יעשו ביקורות מס סימולטניות, במקרה בו יש לשתי המדינות אינטרס משותף.

    מדינת ישראל ביקשה להחיל את האמנה לגביה על מסים ישירים בלבד (ללא ביטוח לאומי). כמו כן, ישראל בחרה שלא להחיל את הוראות האמנה לגבי סיוע בביקורת מס בחו"ל, סיוע בגביית מס ובשירות העברת מסמכים.



    0 תגובות